My Baby Dolls

Första dagen på Mallorca

God morgon fina ♡
Hur mår ni idag?

Jag satt i 1 ½ timme med alla bilder igår kväll! Alltså inget redigerande, utan bara tittade igenom och sorterade. Galet! 😀 Jag sov som en stock inatt, så skönt att vakna utvilad. Idag har jag fortsätt att tvätta kläder- vika kläder, sortera och lägga i garderoberna. Andres har tvättat våra vagnar på balkongen. En massa sand och glass skvallrar om vad vi varit med på. Jag saknar redan tillbaka. Jätte mycket! Vi hade det så otroligt skönt och njöt av varje stund.
Jag håller redan på och planerar för nästa resa. Jag är så tacksam och lycklig att vi kunnat ge våra barn det här. För dom vill jag göra allt. jag vill att vi ska uppleva en massa spännande saker och äventyr tillsammans.
På tal om det så håller jag på och skriver en egen Bucketlist. Typ. Men jag skriver upp saker saker som jag vill uppleva. delar med mig av den vid ett senare tillfälle 🙂

Nu tänkte jag berätta lite om våran resa.
Ni får stå ut med en hel del semesterbilder, eller helt enkelt scrolla förbi om det är ointressant 😉

Vi alla var så förväntansfulla inför resan. Vi kom till flygplatsen, checkade in våra väskor och vagnar och drog iväg till gaten. Det gick smidigt och så fick man låna paraplysulkys när man hade checkat in sina vagnar så man slapp bära på barnen.

Mallorca Alcudia Pins (4)Mallorca Alcudia Pins (11)
Vi hade tänkt att äta mat på flygplatsen, men klockan tickade på för fort, så vi köpte med oss mat från Max som vi åt på flyget sen 🙂
Mallorca Alcudia Pins (14)Mallorca Alcudia Pins (21)
Barnen var såå spända över att lyfta med planet. Det är en häftig upplevelse, när motorerna sätts igång och planet får en väldigt fart och så lyfter den från marken. vad dom jublade .-D haha.
Flygresan gick bra. Barnen pysslade, spelade spel, ritade och åt godis.

Mallorca Alcudia Pins (29)Mallorca Alcudia Pins (41)

3 timmar och 30 minuter tog det att flyga till Mallorca, inte farligt alls.
Vi reste tillsammans med barnens faster Ela (Milka) och kusinen Melina.

Mallorca Alcudia Pins (49)Mallorca Alcudia Pins (52)Mallorca Alcudia Pins (63)
När vi kom fram så tog vi bussen till vårat hotell. det var natt när vi kom fram så vi såg inte riktigt hur allt såg ut, vi gick in i våra rum och installerade oss.
Många har frågat hur vi löste det med rummen, och vi bokade två 3-rumslägenheter. Varje rum hade två sovrum med stora dubbelsäng, vardagsrum med bäddsoffa, kök och badrum. Vi hade såklart alla barnen i vår lägenhet ändå. Celina fick låna en spjälsäng också. Varje kväll badade vi i badkaret efter en dag på stranden/poolen innan middag, så otroligt skönt.

Första morgonen åt vi frukost och köpte en massa sand och badleksaker.
Mallorca Alcudia Pins (73)
Och sedan drog vi iväg till poolen.
Hur underbart som helst! Stora pool områden, 2 st för dom små med rutschkanor och annat skoj, en superstor pool, en med stor rutschkana som bara Danilo & Jonathan åkte på, en bubbelpool,

Mallorca Alcudia Pins (89)
Mallorca Alcudia Pins (95) Mallorca Alcudia Pins (74)
Det fanns en ställning med två rutschkanor och en tunna högst upp som hela tiden fylldes på med vatten, och när den blev full så vältes den omkull och all vatten föll ner. När vi såg att den snart skulle välta så lurades Vanessa att ställa sig under, och fick allt vatten på sig 😀

Resa med barn (1334)Resa med barn (1332)Resa med barn (1278)
Alla barnen är riktiga vattendjur, dom älskade att bada och var i hela tiden. Vattnet kändes lite kallt när man först doppade sig, men sen var det skönt att leka i vattnet och solen värmde snabbt när man kommit upp 😀 Danilo & Jonathan är riktiga frysare, dom huttrar och fryser och tyckte att dom blivit lurade att det var så himla varmt i Spanien. Så efter 3 minuter var dom jätte varma igen och hoppade i, haha 😀

Olivia, Jonathan & Kevin åker kanan 🙂
Resa med barn (1151)Resa med barn (1146)Resa med barn (1142)Resa med barn (1141)Resa med barn (1193)Resa med barn (1224)Resa med barn (1268)
Barnen innan middag på våran balkong, första kvällen på Mallis 🙂
Mallorca Alcudia Pins (140)Resa med barn (1115)Resa med barn (1114)Resa med barn (1113)Resa med barn (1098)Resa med barn (1078)Resa med barn (1084)
Maten var jätte god och det fanns verkligen allt möjligt. Resa med barn (1070)Resa med barn (1076)När vi hade badat och ätit middag så var det dags att utforska. Vi gick en bit från hotellet och såg en massa hästar som barnen fick rida på. Jonathan han valde den största.

Resa med barn (944)Resa med barn (939)Resa med barn (943)Resa med barn (916)Resa med barn (910)
Resa med barn (924)
Resa med barn (902)Resa med barn (895)Resa med barn (892)Resa med barn (889)
Man fick gå hur många varv runt som helst och man fick själv styra sina hästar. Dom fick lite nya namn, Uffe, Sven, Sofie och Snöboll bland annat. 😀
Mallorca Alcudia Pins (165)

Det var lite om våran första dag på Mallora, Alcudia Pins.
Fortsättningen följer ♡

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!